mo10110002

mo10110002

راه حل های ارائه جهت رفع ایرادات پکیج  چیست؟

راه حل های ارائه جهت رفع ایرادات پکیج 
 

1 پکیج دیواری خود به خود خاموش می گردد؟
یکی از رایج ترین ایرادات پکیج های دیواری، خاموشی ناگهانی آن می باشد. امکان دارد این مشکل هر چند دقیقه یک مرتبه پیش بیاید. علت خاموش شدن پکیج دیواری به شکل خود به خود، به وجود تعدای سوییچ ایمنی مربوط می باشد که در صورت به وجود آمدن مشکل در عملکرد پکیج فعال شده و جهت جلوگیری از پیش آمدن حادثه خطرناک مثل انفجار و گاز گرفتگی پکیج را سریع خاموش می کنند. ولی دلیل خاموش شدن ناگهانی سیستم عوامل زیر دخیل می باشند:

✔ افت فشار پکیج

✔ نشتی و یا خرابی پمپ

✔ مشکل در ترموستات

✔ بسته بودن شیرهای آب

✔ کمبود و یا نبود گاز

✔ برای رفع این قبیل مشکلات ابتدا هر یک از قطعات عنوان شده را برسی کرده و هر کدام ایراد داشت را تعویض نمایید.

مانند تمامی دستگاه ها،  تعمیر پکیج بوتان در پرند هم برای ادامه کارکرد مناسب، نیاز به سرویس دوره ای دارد. برای جلوگیری از مواجهه با خطا ها و عیب یابی پکیج بوتان ، باید به طور منظم و طبق دستور عمل هایی اقدام به سرویس دستگاه نمود؛ درست همانند یک ماشین، برای بالابردن بهره­ وری و راندمان کاری و صرفه­ جویی در مصرف انرژی دستگاه، باید سرویس دوره­ ای و کامل بر روی آن انجام گردد.

در این مقاله، ابتدا با ارورهای پکیج بوتان آشنا می شویم تا در صورت بروز مشکل، پیشینه ای از ریشه دلایل عیب های پکیج بوتان داشته باشیم. بهتر است بدانیم، شرکت بوتان در دو مدل کلی آنالوگ و دیجیتال اقدام به تولید پکیج دیواری نموده است. در مدل دیجیتال، در صورت بروز مشکل، نمایشگر دستگاه کد خطای مربوطه را نمایش می دهد و در مدل آنالوگ، با استفاده از چراغ های LED روی پکیج و با استفاده از تعریف ارورها از جداول ذیل می توان به عیب دستگاه پی برد. در ذیل ابتدا به معرفی خطاهای بعضی از مدل های دیجیتال پکیج بوتان می پردازیم.

2 پکیج دیواری روشن نمی گردد؟
از رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری، عدم روشن شدن آن به علت های گوناگون می باشد. از اصلی ترین دلایل آن گرفتگی لوله ها به وسیله هوا و یا رسوب می باشد. علاوه بر آن این امکان وجود دارد که به علت عدم تنظیم فشار پکیج، دستگاه نمی تواند روشن شود. مشکل در مشعل و شمعک پکیج و یا بالا رفتن زیاد دمای آب از دلایل دیگر روشن نشدن پکیج می باشد.پکیج دیواری من آب را گرم نمی‌کند
– نداشتن آب گرم یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در این سیستم‌ها ایجاد می‌شود. اولین چیزی که باید چک کنید منابعی است که آب، گاز و برق را به پکیج می‌رسانند. همینطور مطمئن شوید که شیر‌های متصل به پکیج بسته نباشند.
– زمانی که پکیج روشن است، طریقه‌ی سوختن گاز را چک کنید و ببینید آیا میله‌ی یون پکیج جرقه ایجاد می‌کند یا نه. اگر نه، مشکل از مشعل پکیج است.
– ببینید آیا دستگاه به میزان حداقلی جریان آب رسیده است؟ مطمئن شوید که شیر به اندازه کافی باز باشد تا سطح جریان آب به مقدار مناسب برسد و هیچ مانعی مسیر لوله را مسدود نکرده باشد.
– به هنگام سرد بودن هوا بررسی کنید که قطعات و لوله‌های آب متصل به پکیج دچار یخ زدگی نشده باشند. حتما تمام لوله‌های بیرونی را عایق بندی کنید و بهتر است خود محفظه‌ی آبگرمکن را هم با عایق‌های ژاکتی بپوشانید.
– ممکن است مبدل حرارتی به علت سخت بودن آب خراب شده باشد پس از سلامت این قطعه نیز مطمئن شوید.
– راه مکش هوای آبگرمکن را چک کنید که مسدود نشده باشد.
– یکی دیگر از دلایلی که آبگرمکن آب گرم ندارد می‌تواند استفاده‌ی بیش از اندازه و همزمان از آب گرم باشد. آبگرمن‌ها مقدار معینی در طول زمان آب گرم تولید می‌کنند و برای مثال اگر همزمان ماشین ظرفشویی، دوش حمام و شیر آب آشپزخانه باز باشد، کم کم احساس می‌کنید آب سرد می‌شود.

دلیل نشتی پکیج دیواری را بررسی کنید؟
نشتی پکیج از مسایٔل ساده ای بوده که به راحتی می توان آن را حل کرد ولی در صورتی که به موقع آن را تعمیر نکنید می تواند مشکلات و خسارات جدی ای به وجود بیاورد. دلیل نشتی پکیج می تواند ایجاد ترک در مبدل حرارتی، نشت آب از پمپ، نشتی اتصالات، شل شدن اتصالات، ایراد دیافراگم منبع انبساط و یا مشکل در شیر اطمینان باشد و برای رفع آن محل نشت را پیدا کرده و به هر کدام از مواردی که در بالا عنوان شد مربوط بود، آن قطعه را تعویض نمایید.

5 چرا پکیج دیواری صدای ناهنجار تولید می کند؟
با استفاده مکرر از پکیج و به مرور زمان،‌ مشکلاتی در پکیج بروز پیدا کرده که این مشکل باعث تولید سر و صداهای ناهنجاری در پکیج می شود. از رایج ترین دلایل این صدای ناهنجاروجود حباب های هوا در داخل پمپ می باشد و به راحتی با باز کردن شیر باد پمپ، باد موجود در پمپ تخلیه می شود.

6 چرا پکیج دیواری گرم نشده ولی آب را گرم می کند؟
دلیل رایج این ایراد، خرابی سوییچ می باشد. سوییچ قطعه ای در پکیج دیواری بوده که باعث انتقال آب گرم در لوله های مدار آب گرم می شود. در هنگام مواجه شدن با این مشکل سوییچ را تعویض نمایید.

7 پکیج دیواری قادر به گرم کردن شوفاژ و آب گرم مصرفی نمی باشد؟
در هنگام پیش آمدن این مشکل ابتدا باید دستگاه بررسی شود زیرا بدون بررسی نمی توان دلیل قطعی را اعلام کرد. ولی به طور کلی می توان گفت که از رایج ترین علل های مشاهده این ایراد، عدم برق رسانی و یا گاز رسانی دستگاه و یا خرابی پمپ و پروگرام می باشد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋